پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


تعریف استارت آپ و معنی و مفهوم استارتاپ چیست

استارت آپ

استارت آپ چیست؟ ابتدا به تعریف استارتاپ می پردازیم، استارتاپ یک سرمایه گذاری به شکل کارآفرینی می باشد که در آن یک شرکت نوپا ایده جدیدی برای کسب و کار ارائه می دهد.

طبق تعریف استیو بلنک، پروفسور دانشگاه استنفورد، استارتاپ سازمانی می باشد که برای جستجو و یافتن یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر و تکرارپذیر راه اندازی می شود. البته برای استارتاپ تعاریف زیادی وجود دارد و در تعریف استارت آپ اختلاف نظر نیز وجود دارد

اما نقطه مشترک در همه تعاریف استارتاپ این است که بر اساس یک ایده ی خلاقانه و جدید فعالیت آن ها شروع می شود. این ایده ها بازار نیازمندی ها را هدف قرار می دهند و با ارائه ی یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا می کنند. اصطلاح استارت آپ یونیکورن نیز در همین راستا مطرح می شود که امروزه در میان استارت آپ های ایرانی نیز بازار گرمی دارد. اگر شنیده باشید در هفته گذشته طی ملاقاتی که وزیر ارتباطات آقای جهرمی از ایرانسل داشتند، مدیرعامل اسنپ ادعا کرد که استارتاپ اسنپ اولین استارت آپ یونیکورن ایرانی می باشد. اینجا می توانید جزئیات این ادعا را بخوانید.

استارت آپ
.
همانطور که می دانید هدف از راه اندازی یک استارتاپ جستجو و یافتن یک مدل کسب و کار می باشد لذا عمر آن طولانی نمی باشد و نیز باید بدانید که یک استارت آپ بعد از گذشت یک دوره معین به فرض چند ماهه یا چند سال که بستگی به برنامه ریزی آن استارتاپ داشته، به موفقیت دست خواهند یافت و یا اینکه به دلیل هزینه های سنگین، بودجه ی آن استارتاپ به کسری می خورد و نهایتاً شکست می خورد.استارتاپ ها برای شروع فعالیت خود می تواند فعلا شرکتی را به ثبت نرساند، و از هرجا و با هر تعداد بنیان گذار می توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند. بودجه ی راه اندازی استارتاپ های معمولا کم است؛ اما اگر ایده ی خوبی داشته باشند خیلی زود می توانند مورد حمایت سرمایه گذاران قرار بگیرند. در استارتاپ های اینترنتی طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که می دانید سایت یک کسب و کار در اصل پل ارتباطی میان آن کسب و کار با مشتریان و مخاطبانش می باشد. از طرفی در بحث طراحی سایت استارتاپ به موضوع طراحی UX یا تجربه کاربری باید نگاه عمیق تری شود زیرا دقیقا در نقطه برقراری ارتباط هستیم و ظاهر سایت و نیز کاربری ساده و آسان بسیار مهم می باشد. همچنین امروزه دیگر اکثریت از تلفن همراه بیشتر از رایانه شخصی برای باز کردن وب سایت ها و یا اپلیکیشن های استارتاپ ها استفاده می کنند لذا اینجا بحث موبایل ویو و یا ریسپانسیو بودن سایت استارتاپ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

از اینکه این مقاله را دنبال کردید متشکریم.

براتون ۳ تا مصاحبه از ۳ مدیر و بنیانگذار ۳ تا از استارتاپ های موفق ایران را ( اپلیکیشن کافه بازار و اپلیکیشن شیپور و اپلیکیشن سفارش غذای ریحون) ذیل همین مطلب گذاشتیم و پیشنهاد می کنیم این دو مصاحبه جذاب و سرشار از نکات موفقیت را بخوانید و لذت ببرید.

مصاحبه با بنیانگذار و مدیر استارت آپ و اپلیکیشن کافه بازار را در زیر بخوانید

مصاحبه با بنیانگذار و مدیر استارت آپ و اپلیکیشن شیپور را در زیر بخوانید

مصاحبه با بنیانگذار و مدیر استارت آپ و اپلیکیشن سفارش آنلاین غذای ریحون را در زیر بخوانید

جشنواره طراحی سایت شرکت پایدار سامانه آغاز شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

اضافه کردن نظر