پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


فیلم روحانی در مجلس و پاسخ روحانی به سوالات نمایندگان

روحانی در مجلس

در شرایطی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها از یک پاسخ حسن روحانی قانع شده‌اند،‌ بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، گفت: «فعلا بحث قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور درباره سوالات و ارجاع آن به قوه قضائیه مطرح نیست» و «این موضوع منوط به جمع‌بندی و نظر حقوقی مجلس و هیئت رئیسه است».

نمایندگان مجلس در جلسه روز سه‌شنبه ششم شهریور، از پنج سوال خود در مورد وضعیت اقتصادی و کاهش شدید ارزش ریال، تنها درباره پرسش مربوط به تحریم‌های بانکی قانع شدند و پاسخ‌های حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، درباره چهار سوال دیگر را قانع‌کننده ندانستند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا سوالات از حسن روحانی طبق آیین‌نامه به قوه قضائیه ارجاع می‌شود، گفت: «در تبصره ماده ۲۱۳ آیین‌نامه آمده است که اگر نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشدند، اگر موضوع مربوط به نقض و یا استنکاف از قانون باشد به قوه قضائیه ارجاع می‌شود، پس هنوز بحث قوه قضاییه مطرح نیست».

وی اشاره کرد که معاونت تقنینی و حقوق‌دانان مجلس و کمیسیون حقوقی آن باید تطابق‌های لازم با قوانین مختلف را بدهند تا مشخص شود تخلف یا استنکافی صورت گرفته یا خیر.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: قوانینی همچون برنامه توسعه، قانون مربوط به کسب‌وکار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواردی دیگر باید بررسی و تطبیق داده شود و بعد جمع‌بندی به هیئت رئیسه ارائه شود. اگر هیئت رئیسه به جمع‌بندی رسید، موضوع به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

بهروز نعمتی گفت:‌ اگر سوال به قوه قضائیه رفت، دیگر بحث جرم‌انگاری مطرح است. آنجا باید قضات موضوع را بررسی کنند و دیگر موضوع ارتباطی با مجلس شورای اسلامی ندارد».

 

ذوالنور در مقابل روحانی در مجلس

حسن روحانی در مجلس

سوالات نمایندگان مجلس از روحانی

تاسیس بانک بین المللی شهرام

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

۱ نظر