لوگو چیست؟
لوگو یک چهره نمادین از برند و کسب و کار شما است. هنگامی که شما به برخی از برجسته ترین مارک های دنیا فکر می کنید، احتمالا تصویر آن را در ذهن خود می بینید. مارک های تجاری مانند اپل، مک دونالد، کوکا کولا و یا شرکت های دیگر، به خوبی شناخته شده و معروف هستند.
حتی اگر نام تجاری شرکت روی محصول وجود نداشته باشد، شما با دیدن لوگو آن را خواهید شناخت. به همین دلیل است که استفاده از لوگو اهمیت زیادی دارد. لوگوها واقعا یک زبان جهانی یکسان برای مصرف کنندگان و کسب و کار ها هستند.
چرا طراحی لوگو منحصر به فرد مهم است
دلایل بسیاری وجود دارد که شرکت ها نیاز به یک لوگوی منحصر به فرد دارند و چرا داشتن لوگوی منحصر به فرد مهم است. واضح ترین آنها عبارتند از:
- نشان دهنده مالکیت است.
- به جذب مشتریان بیشتر کمک خواهد کرد.
- سبب فاصله گرفتن شما از شرکت های رقیب خواهد شد.
بررسی بهترین روش های طراحی لوگو
به طور کلی سه نوع طراحی لوگو وجود دارد: متن، متن و یک نماد یا تنها نماد. به عنوان مثال، گوگل از متن به عنوان لوگو اصلی خود استفاده می کند (اگر چه استفاده از یک حروف بزرگ “G” ممکن است به عنوان یک نماد حساب شود). نایک از ترکیبی از نام و نماد استفاده می کند.
طراحی لوگو حرفه ای نیازمند توجه به برخی اصول طراحی است که شما باید آن ها را در ذهن خود داشته باشید:
- باید یادآوری آن راحت باشد و تصویر آن به خوبی در ذهن ماندگار شود.
- طراحی آن باید ساده و مدرن باشد.
- لوگو شما باید برای همه زمان ها مناسب باشد. در حقیقت شما نباید از مشخصاتی که فقط در یک دهه خاص شناخته می شوند برای طراحی لوگو خود استفاده نمایید.
در طراحی لوگو از چه چیز هایی اجتناب کنیم؟
در اولین اقدام از طراحی شلوغ و گیج کننده اجتناب نمایید. بله، یک آرم یک اثر هنری است، اما نباید به چند دقیقه به آن نگاه کنید تا متوجه شوید چه چیزی است.
برای مثال، آرم اپل، تمیز و ساده است و هرکسی بدون توجه به جایی که در دنیا قرار دارد، میتواند بگوید این یک سیب است.
چند سؤال از خودتان بپرسید تا به شما کمک کند تا یک هدف را بیابید:
- لوگوی شما چه چیزی را می خواهد انتقال دهد؟
- چه رنگی محصولات یا خدمات فعلی شما را نشان می دهد؟
- در کجا از این لوگو استفاده می کنید؟ به صورت آنلاین؟ در کارت های بیزینس؟
مزایای استفاده از لوگو ساز ها چیست؟
همانطور که قبلا گفتم برای طراحی یک لوگو حرفه ای نیاز به استخدام یک یا چند نیروی متخصص در این زمینه می باشد. اما در سال ۲۰۱۸ تعداد زیادی آرم ساز رایگان در اینترنت وجود دارد که می تواند نتیجه های شگفت آور عالی را به نمایش بگذارد. این لوگوها برای اکثر کسب و کارهای کوچک کار می کنند، مخصوصا اگر لوگویی برای کسب و کارتان نداشته باشید.
۱۰ لوگو ساز برتر آنلاین
لوگو ساز آنلاین Shopify
Shopify یکی از گزینه های برتر برای حرفه ای های دنیای تجارت الکترونیک است. به دلیل ویژگی های قوی و سفارشی سازی عالیی که ارائه می دهد. آنها همین سطح خدمات را با سازنده لوگو آنلاین خود نیز ارائه می دهند. شما می توانید در عرض چند ثانیه یک لوگو ایجاد کنید و نیازی به تجربه فنی قبلی برای ساخت لوگوی حرفه ای نیست و از این طریق خدمات و محصولات خود را به فروش بیشتر می رسانید.
لوگو ساز Canva
Canva یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده طراحی رایگان در وب است. برای سالها آنها قالب های رایگان و پرداختی را برای کسب و کارها ارائه می دادند. آنها همچنین امکان انتخاب تعداد زیادی از قالب های رایگان و پرداختی را برای لوگو ارائه می دهند.
لوگو ساز Squarespace
اگر تا به حال از Squarespace برای طراحی وب سایت خود استفاده کرده اید، احتمالا می دانید که به راحتی می توان از آن استفاده کرد. آنها با استفاده از ابزار های کشیدن و رها کردن روش های طراحی سایت را تغییر دادند. آنها برای ایجاد لوگو هم همین کار را می کنند.
لوگو ساز Hipster
این لوگو ساز می تواند بهترین انتخاب برای همه باشد. آنها دارای طرح های متنوعی هستند که در دسترس است. استفاده از آن بسیار آسان است و فقط طی چند مرحله صورت می گیرد. البته برخی امکانات آن نیز شامل پرداخت هایی می شوند.
لوگو ساز Ucraft
اگر شما به دنبال یک آرم ساز ۱۰۰٪ رایگان هستید، سازنده لوگو Ucraft ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. این یک برنامه رایگان است که صاحبان کسب و کار می توانند برای ایجاد لوگوی منحصر به فرد برای نام تجاری خود استفاده کنند. برای شروع کار نیاز به تجربه طراحی گرافیک نیست و اگر بتوانید از دستورات روی صفحه پیروی کنید، ایجاد یک لوگو سفارشی ساده است.
لوگو ساز GraphicSprings
این یکی از موارد مورد علاقه ما در این لیست است زیرا گزینه های قابل تنظیم بی نظیری را ارائه می دهد. GraphicSprings بهترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک است که می خواهند حداکثر کنترل را روی لوگو خود داشته باشند. بر خلاف اکثر سازندگان لوگو آنلاین، با GrapicSprings، شما می توانید تقریبا هر جنبه ای از لوگو و نه فقط رنگ اصلی و فونت را سفارشی کنید.
لوگو ساز DesignHill
DesignHill متفاوت از گزینه های دیگر در این لیست است زیرا سایت شما را با دو گزینه ارائه می دهد. اولین گزینه Creative Logo DesignHill است. اگر شما می توانید سه مرحله را دنبال کنید، می توانید لوگو خود را به دست آورید. برخی از گزینه های سفارشی محدود هستند، و شما ممکن است مشکلی برای پیدا کردن یک لوگوی واقعا منحصر به فرد برای شرکت خود با استفاده از آن داشته باشید.
سرویس طراحی لوگو Free Logo Services
Free Logo Services امکان انتخاب هزاران قالب آماده را به شما می دهد. آنها ساختن لوگو را به طرز باور نکردنی آسان کرده اند و برای این کار شما به هیچ یک از تجربه های طراحی قبلی نیازی ندارید تا یک لوگو را که مطابق با صنعت و نام تجاری شما است، ایجاد کنید.
لوگو ساز Logaster
این ابزاری است که شما با آن فقط چند دقیقه برای ایجاد لوگو صرف خواهید کرد. Logaster نتایج عالیی را برای شما به ارمغان می آورد. پس از طراحی لوگو خود، می توانید نسخه های مختلفی را برای برنامه های مختلف مانند یک نسخه با پس زمینه شفاف، یکی با نشان های معکوس و غیره دانلود کنید.
سرویس Free Logo Design Engine
آخرین ابزار در لیست ما Free Logo Design Engine است. این سرویس هزاران گزینه طراحی را برای کاربران انتخاب می کند. اگر به یک لوگو سریع نیاز دارید و نمی خواهید زمان زیادی را صرف کنید، این ممکن است برای شما انتخاب خوبی باشد. این ابزار به طور خودکار به کاربران کمک می کند تا فونت ها و رنگ های مناسب را انتخاب کنند و بسیاری از حدس زدن ها را با معادلاتی انجام دهند.
عموما اشکال دایره ای بیانگر مفاهیم نرم و با خطوطی است که ایجاد احساس راحتی می نمایند و اشکال زاویه ای دربرگیرنده مفاهیم سخت با خطوطی که تداعی کننده احساس سختی است. به عنوان مثال در تبلیغات سایتی که مربوط به کفش و مبلمان بود، کالاهایی که دارای لوگوهایی با اشکال مدور بودند در ذهن افراد کالایی راحت و نرم و کفش یا مبلمانی که دارای لوگو زاویه دار هستند، کالایی بادوام تر به نظر می رسند. محققین در پی یافتن راهی برای بهره برداری از ارتباط قوی لوگو به عنوان ظرافتی در طراحی سایت که نوعی راهنمای ناخودآگاه در اذهان افراد است، می باشند. این موضوع بدیهی است که برای ماندگاری نام لوگو در اذهان عموم، ارتباط شکل لوگو با محصولات و خدمات کمپانی ضروری است. این تحقیقات همه بیانگر صحت این موضوع است که نوع اشکال کاربردی در لوگو و آرم شرکت تاثیر مستقیمی در قضاوت مردم درباره خدمات و محصولات شرکت به خصوص در تیترهای آگهی دارد. اگر در تیتر آگهی بر دوام کفش های ورزشی تاکید می شود ولی آرم و لوگوی آن محصول ترکیبی از خطوط دایره ای و مدور است، نتیجه آن، ناهمخوانی متن آگهی، با پیام القایی از لوگوی آن است. پس یکی از اصول طراحی لوگو در طراحی وب سایت همخوانی پیام القایی آن با متن و نوشته های تیتر آگهی است.
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷
موضوع : معرفی وب سایت های طراحی لوگو رایگان
سلام ضمن تشکر از مطلب خوبتون، بهترین سایت خدمات گرافیکی که تاحالا دیدم سایت خدمات یاب هستش که فوق العاده است