پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


حل مشکل غیرفعال شدن اپلیکیشن های آیفون ios در ایران

حتما برای همه شماهایی که گوشی آیفون دارید این روزا خیلی تکرار شده که بعضی از اپلیکیشن هاتون از کار افتاده و اصطلاحا deactive شده و در مورد اون نظرای مختلفی دادن که علت این مسئله چیه؟ بعضیا گفتن بخاطر تحریمه ، بعضیا گفتن اپل جلو اپلیکیشن های ایرانی رو بسته و بعضی دیگه گفتن اپلیکیشن هایی که توش پرداخت داره بسته شده.

اما هیچ کدوم اینها درست نیست موضوع اصلی اینه که شرکت اپل از ماه‌ها پیش برای بالا بردن امنیت و حریم خصوصی کاربران خود اقدام به محدودسازی «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) کرده است.

مشکل غیرفعال شدن اپلیکیشن آیفون اپل ios
مشکل غیرفعال شدن اپلیکیشن آیفون اپل ios

گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) چیست:

اپل امکانی را فراهم کرده برای توسعه دهنده ها یا سازمانهایی که قصد دارند اپلیکیشن درون سازمانی شان را جهت دانلود پرسنل و کارمندانشان قرار دهند بتوانند تحت مجوزی این کار را انجام دهند.

در این میان کشور ایران با توجه به محدودیتی که شرکت اپل برای اپلیکیشنهایی با پرداخت درون برنامه ای  ایجاد کرده است  برخی شرکتها بعنوان اپ استور مثل سیب اپ و … از این امکان یعنی گواهی توسعه دهنده سازمانی جهت استوری اپلیکیشنها استفاده کردند که شرکت اپل به این قضیه پی برده است و تمام اپ هایی که تعداد زیادی اپلیکیشن را تحت این مجوز منتشر کرده بودند را غیر فعال کرده است.

گواهی توسعه دهندگان اپل

گواهی توسعه دهندگان اپل
گواهی توسعه دهندگان اپل

راه حل

راه حل موقت این است که اپلیکیشن هایی که غیر فعال شدند را  از وب سایت آن  استارت آپ  یا شرکت یا سازمان از طریق لینک مستقیم آن دانلود کرده و نصب نمایید تا راه حل دائمی برای این مشکل پیدا شود.

هشدار به نصب اپلیکیشن زیبنا

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

اضافه کردن نظر