پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


اصول و مبانی دکوراسیون داخلی منزل

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

بسیاری از مردم می خواهند دکوراسیون منزل را تغییر دهند یا به طراحی داخلی روح بخشند ، اما در عین حال ممکن است ایده های مناسب ، خلاقانه و پر جنب و جوش در دسترس نباشد تا بتوانند با بودجه کم خانه ای نوسازی کنند و از از این نظر ، ما اصول دکوراسیون داخلی منزل و مواردی را که باید در نظر بگیریم از رنگ ها گرفته تا تعادل و سایر نکاتی که به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد ، به شما اطلاع خواهیم داد.

اصول دکوراسیون داخلی منزل

ما می دانیم که طراحی و دکوراسیون یک علم و مطالعه به خودی خود است که به عنوان یک شاخه جداگانه در دانشگاه ها تدریس می شود و همه ما آرزو می کنیم خانه ای بسیار زیبا و خیره کننده داشته باشیم ، بنابراین در این مقاله مهمترین نکات و اصول آن را خواهیم آموخت.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی
اصول طراحی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی مبلمان
دکوراسیون داخلی مبلمان

دکوراسیون داخلی برای خانه

مبلمان را شخصی سازی کنید

مبلمان و لوازمی متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید

خانه پناهگاه مطمئنی است که ما پس از یک روز طولانی پر از کار و دشواری به آن متوسل می شویم و مکانی است که باعث می شود احساس آرامش و تعلق خاطر داشته باشیم ، بنابراین هنگام فکر کردن در مورد تغییر دکوراسیون ، باید به طور جدی انتخاب قطعه هایی را که در آن هستند ، بررسی کنیم. همسو با شخصیت ساکنان خانه است.

انتخاب رنگ

هماهنگی رنگها در یک اتاق به روشی مشابه یا متضاد

هماهنگی رنگها در یک اتاق
هماهنگی رنگها در یک اتاق

رنگ ها عنصر مهمی هستند که مکان را زنده می کنند و به آن احیا می کنند و هر رنگی پیامدها و تأثیرات روانی خود را دارد ، بنابراین قبل از شروع انتخاب رنگ دیوارها یا مبلمان ، شما را با الگوهای انتخاب رنگ آشنا خواهیم کرد.

رنگ های متضاد

کار در این مورد به جسارت و شجاعت نیاز دارد ، بر اساس ایده انتخاب رنگ های مخالف در دایره رنگ ، مانند قرمز و سبز ، با امکان افزودن رنگ های مکمل به آنها با مخلوط کردن آنها با نسبت های مختلف ، یا انتخاب اصل هماهنگی سه گانه ، که بر اساس مفهوم انتخاب سه رنگ متضاد مانند سبز ، نارنجی و بنفش است.

رنگهای شیب دار (سلسله مراتبی)

این فرایند مانند ایده قبلی به جسارت و شجاعت زیادی احتیاج ندارد ، بلکه بر اساس دو اصل استوار است: رنگ های مجاور مانند انتخاب آبی به عنوان رنگ اصلی و دو رنگ مجاور ، سبز مایل به آبی و بنفش مایل به آبی. اصل دوم انتخاب یک رنگ خنثی و سپس دو رنگ مشتق شده از آن است ، مانند انتخاب رنگ سفید و ترکیب آن با سیاه و خاکستری.

واحد

تعادل و هماهنگی بین قطعات مبلمان ایجاد کنید

وحدت یکی دیگر از نکات اساسی دکوراسیون داخلی خانه است و لزوماً به معنای تقارن یا سازگاری در مبلمان یا کتیبه ها و نقاشی ها در همان مکان نیست ، اما دیدگاه کلی باید تداوم و وجود نقاط مشترک از طریق که چشم از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شود ، مانند رنگ آمیزی دیوارها به یک رنگ یا کف همان نوع ماده ای است که در مبلمان در همه اتاق ها استفاده می شود.
در اینجا باید نکته دیگری را نیز در نظر گرفت که متناسب با قطعات مبلمان با فضایی که اشغال می کند ، مانند انتخاب قطعاتی که اندازه آنها متناسب با فضای اتاق باشد ، برای ایجاد فضای ناراحت کننده و شلوغ با بسیاری از موارد غیر ضروری

تعادل

ایده تعادل به عنوان یکی از اصول دکوراسیون داخلی منزل به چندین شاخه تقسیم می شود.

تعادل متقارن

تناسب بین مبلمان انتخاب شده و اندازه اتاق تزئین شده
این یک سبک عاری از نوآوری است ، مبتنی بر اصل طراحی اتاق به گونه ای است که گویی در دو قسمت کاملاً یکسان تقسیم شده است ، گویی که یک خط خیالی از بین آنها عبور می کند. این اصل جذاب و راحت است ، اما به دلیل وجود عنصر معمول و تکرار در چیدمان تابلوها ، وسایل و سایر مواد مورد استفاده ، برای مدت کوتاهی فرد کسالت می یابد.

تعادل نامتقارن

تعادل فعال نامیده می شود و یکی از مزایای آن این است که اجازه می دهد از قطعات در اندازه ها و وزن های مختلف در یک اتاق استفاده شود ، و همچنین عرض را پیشنهاد می کند ، مانند مخلوط کردن رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد با رنگ های سرد مانند آبی ، سبز و بنفش یا مخلوط کردن بین مبلمان ، جایی که وزن بصری قطعه نقش مهمی دارد ، مانند انتخاب صندلی ساتن یا چوب با یک میز شیشه ، به عنوان وزن بصری شیشه سبک تر از وزن بصری چوب و ساتن است ، که باعث می شود اختلاط بین آنها فضای نامتقارنی ایجاد کند ، اما در عین حال کسل کننده و بسیار جذاب نیست.

تعادل تابشی

این بر اساس ایده انتخاب یک نقطه خیالی است و پس از آن وسایل در اطراف آن مرتب می شوند ، چیزی که ما اغلب در ورودی خانه های بزرگ پیدا می کنیم.
فضای ذخیره سازی کافی ایجاد کنید
بسیاری از ایده های ذخیره سازی برای خواص کوچک وجود دارد که برای بسیاری از افراد مهم است مانند نصب قفسه های بلند روی دیوارها ، به شما کمک می کند بسیاری از مایحتاج روزانه را ذخیره کنید و آنها را جلوی چشم ما ایجاد نکنید و باعث ایجاد زانو در اتاق شوید.

روشنایی

سه نوع نور مصنوعی وجود دارد: قابل توجه ، جهت دار و بی روح

روشنایی در دکوراسیون داخلی منزل
روشنایی در دکوراسیون داخلی منزل

روشنایی در خانه از ترین عناصر مهم از اصول اولیه از دکوراسیون داخلی خانه، آنها افتخار و احیای فضای داخلی در است. سه نوع روشنایی صنعتی وجود دارد. روشنایی جهت دار ، روشنایی وظیفه ای و روشنایی خلقی.
از روشنایی کار می توان برای میزهای ناهار خوری و چراغ های کنار تخت استفاده کرد و نورافکن هایی هستند که برای برجسته سازی آثار هنری ، مجسمه ها و موارد دیگر استفاده می شوند. نورپردازی حالت ، دید را بهتر می کند و فضا را زنده می کند.

تکه های تزئینی مهم

می توانید از طریق گل ها ، شمع ها یا نقاشی هایی که در سطح چشم قرار گرفته اند ، به فضای داخلی خانه جلوه ای از تجمل و طراوت ببخشید تا بعد دیگری در مکان ایجاد شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

اضافه کردن نظر