پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


روش های افزایش ممبر کانال تلگرام و معرفی بزرگترین کانال تلگرام

افزایش ممبر تلگرام

روش های افزایش ممبر کانال تلگرام ( افزایش ممبر واقعی در کانال تلگرام )

این روزها شبکه های اجتماعی یکی از قوی ترین، ارزانترین و ساده ترین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی به حساب می آید که تعداد آنها هم کم نیست از قبیل تلگرام، واتس آپ، فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و . . . که در بین این شبکه های اجتماعی تلگرام در میان مردم ایران از جایگاه خوبی برخوردار شده است.

می توانیم ادعا کنیم که تقریباً ۸۰ درصد از کاربران تلگرام در ایران، حداقل در ۴ تا ۸ کانال تلگرام عضو می باشند و مطالب آنرا دنبال کرده و برای دیگران نیز ارسال می نمایند لذا در اینجا ارزش و اهمیت جذب مخاطب و تلاش برای ترغیب کاربران به عضویت در کانال تلگرام شما، چندین برابر خواهد شد. هر چه تعداد اعضای کانال شما بالاتر باشد نشان دهنده رضایتمندی و استقبال بیشتر کاربران می باشد.

سئوال اینجاست که چطور میتوانید برای کانال تلگرام خود، مخاطب جذب کرده و اعضا یا ممبر آنرا افزایش دهیم.

در این مقاله به ۱۲ راهکار جهت افزایش تعداد ممبر واقعی کانال تلگرام اشاره می نماییم:

۱- نام گذاری یا موضوع کانال تلگرام

همانطور که می دانید همه ما برای اینکه عضو کانالی در زمینه موضوع مورد علاقه مان شویم، در مرحله اول موضوع آن کانال مورد نظرمان را جستجو می نماییم، پس نام گذاری و عنوان کانال تلگرام ما بسیار مهم می باشد زیرا مخاطب در اولین نگاه به نام کانال ما، تصمیم میگیرد که اصلاً وارد کانال شود یا خیر؟

۲- تصویر کانال تلگرام

از عوامل مهم دیگر برای جذب ممبر و افزایش ممبر کانال تلگرام ، انتخاب یک تصویر مناسب برای کانال می باشد. تصویر انتخابی باید تصویری مطابق با موضوع کانال باشد و همچنین تصویری انتخاب شود که مخاطب و بییننده را جذب نماید.

۳- محتوای کانال تلگرام

مهمترین قسمت برای افزایش ممبر کانال تلگرام ما، تولید محتوای مناسب، با کیفیت و متناسب با موضوع کانال تلگرام ما می باشد. محتوای کانال باید به گونه ای باشد که با موضوع کانال مرتبط بوده و مطالب بی ربط از عنوان کانال منتشر نشود. برای مثال کانال تلگرام آکادمی مدیریت پایدار سامانه  مطالبی پیرامون مدیریت، مدیریت دانش، مدیریت پروژه چابک، عوامل موفقیت مدیران و … برای کاربران خود به اشتراک می گذارد، قطعاً در کانال تلگرامی با این موضوع نباید مطالبی با موضوع جوک و سرگرمی، پزشکی و یا … به اشتراک گذاشت.

۴- محتوای تکراری کانال تلگرام

برخی از مدیران کانال های تلگرام با عضویت در چند کانال یا گروه های مختلف، محتوای کانالشان را از بین این چند کانال انتخاب کرده و در نهایت در کانال خود به اشتراک می گذارند. کپی کردن مطالب توصیه نمی شود و حتی الامکان می بایست محتوایی غیر تکراری تولید کرد که در کانال های مختلف به چشم کاربران نخورده باشد زیرا اینکار باعث بی اعتباری کانال شما خواهد شد. همچنین اگر زمان کافی برای تولید محتوا ندارید، حتی الامکان از تصاویر دیگری غیر از تصویری که کپی کرده اید استفاده نمایید و یا تلفیقی از چند مطلب را در قالب یک پست به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که تولید محتوای غیر تکراری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از عوامل موثر در افزایش ممبر کانال تلگرام شما خواهد بود.

۵- مدیریت تعداد پست روزانه کانال تلگرام

پس از تولید محتوای با کیفیت، حالا به کمیت پست های به اشتراک گذاشته می پردازیم، تجربه ثابت کرده که کانال های تلگرام موفق روزانه بین ۴ تا ۱۲ پست در طول ۲۴ ساعت به اشتراک میگذارند. البته توجه داشته باشید پست ها در فواصل زمانی مدیریت شده ای وارد کانال شود. برای مثال نباید کل ۱۰ پست را در یک ساعت گذاشت و می بایست حتی الامکان پست ها را در فواصل زمانی منظمی در کانال ارائه کرد.

۶- قرار دادن لینک کانال تلگرام در پایان هر پست

برای هر مطلب اعم از تصاویر و یا متن و فیلمی که در کانال خود به اشتراک میگذارید حتما لینک کانال را در پایین مطلب ذکر نمایید. علت این کار این است که وقتی کاربران مطلب شما را برای دوستان خود فوروارد میکنند در صورتی که لینک کانال در آن مطلب قید شده باشد افراد دیگر نیز میتوانند از طریق این لینک به کانال شما وارد شوند و در صورت پسند مطالب کانال شما، عضو آن گردند.

۷- ارسال مطالب کانال تلگرام در گروه های مختلف

اکثر کاربران در لیست علاقه مندی تلگرامشان، حداقل در یک یا دو گروه عضو می باشند لذا وقتی شما مطلب خود را به همراه لینک آن در گروه ها ارسال می نمایید باعث انتشار محتوای کانال شما خواهد شد.

۸- تبلیغات کانال تلگرام

یکی دیگر از روشهای افزایش ممبر کانال تلگرام، معرفی کانال به دیگران می باشد که یکی از این راه ها از طریق تبلیغات در کانال های پر جمعیت امکان پذیر خواهد بود. برای اینکار با یک جستجوی ساده، کانال مرتبط با موضوع کانال خود را پیدا کرده و با مدیر آن کانال وارد مذاکره شوید و از او بخواهید تا تعرفه تبلیغات در آن کانال تلگرام را برای شما ارسال نماید و شما نیز با توجه به بودجه خود یکی از بسته های پیشنهادی را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است هزینه تبلیغات در کانال های تلگرام خیلی سنگین نبوده و به یکبار امتحان می ارزد.

توجه: برخی کانال ها و ربات هایی وجود دارند که با عناوین مختلف از قبیل ممبر رایگان، عضوگیری رایگان، بازدید رایگان و غیره به شما وعده زیاد کردن ممبر کانالتان را میدهند که البته دروغ نیست و ممبر رایگان به شما خواهند داد ولی ممبرهای غیر واقعی و فیک نصیب شما می شود، مکانیزم آنها به اینصورت است که در قبال بازدید از پست های کانالشان به شما ممبر می دهند ولی ممبر فیک و ممبر گیری اجباری که این راه به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد چون می بایست وقت زیادی صرف سین زدن (بازدید از پست هایی که در کانالشان گذاشتند) نمایید و در آخر تعداد ناچیزی ممبر فیک و غیر واقعی و یا از روش های عضوگیری اجباری به شما خواهند داد.

(منظور از ممبر فیک یا غیر واقعی، برای مثال برخی از اکانت ها وجود دارد که یک بار توسط شخصی ساخته شده و به کانال اضافه می شود و پس از اضافه شدن به کانال، از آن خارج می شود یا به اصطلاح log out میشود و چیزی که وجود دارد، تنها یک اسم به عنوان یک عضو در کانال شماست که در واقعیت شخصی با این اکانت وجود خارجی نداشته و تنها آمار اعضای کانال کانال شما را بالا برده است)

۹- خرید ممبر تلگرام

در حالت کلی خرید ممبر توصیه نمی شود ولی یک روش برای جلب اعتماد کاربران به کانال شما می باشد که معمولاً قبل از اینکه تبلیغات و معرفی کانال خود را برای اولین بار شروع کنید تعدادی ممبر میتوان خرید که بعد از شروع اولین تبلیغات، افرادی که از طریق تبلیغات به کانال شما می آیند تعداد ممبرهای کانال تعداد قابل توجهی باشد تا اعتماد آنها نسبت به کانال شما کاهش نیابد.

جهت خرید ممبر کانال تلگرام، کافیست این عبارت را در گوگل جستجو کنید تا از برخی سایت ها یا افرادی که این کار را انجام می دهند برای کانال تلگرام خود ممبر بخرید. همانطور که گفته شد این ممبرها فیک یا غیر واقعی هستند. البته در بعضی از سایت ها هم  به عباراتی مثل خرید ممبر واقعی ، فروش ممبر واقعی ، خرید ممبر فیک ، فروش ممبر فیک ، فروش ممبر تضمینی یا خرید ممبر بدون ریزش یا خرید ممبر با ریزش و این قبیل عبارات برخورد می کنید. در این موارد به ازای هر ممبر هزینه ای دریافت می شود و تامین این ممبرها هم به وسیله تبلیغات و معرفی کانال شما بدست می آید که قطعاً هزینه بالاتری نسبت به ممبر فیک خواهد داشت.

درباره مفهوم عبارت خرید ممبر بدون ریزش یا خرید ممبر با ریزش نیز مربوط به ممبر های فیک می باشد که این ریزش منطقی است زیرا وقتی به صورت اجباری افرادی را وارد کانال شما می کنند خیلی از این افراد تمایلی به عضویت در آنجا را نخواهند داشت و از کانال شما لفت میدهند که به آن ریزش ممبر میگویند.

لازم به ذکر است خرید ممبر توصیه نمی شود و فقط جهت شروع کردن تبلیغات برای بار اول و جلب اعتماد کاربران استفاده می شود.

۱۰- طبقه بندی مطالب کانال تلگرام

شما میتوانید با استفاده از گذاشتن Tag یا هشتگ # در ابتدای یک کلمه، آن کلمه را به صورت فیلتر شده از بقیه کلمات جدا کنید. پیشنهاد می شود برای هر پست در کانال، موضوعی مرتبط با آن مطلب را در قالب یک کلمه انتخاب نموده و تمام پستهایی که با آن موضوع خاص مرتبط بود را از طریق گذاشتن هشتگ آن موضوع مطالب را طبقه بندی کنید تا کاربران با کلیک بر روی موضوع مورد علاقه شان در کانال شما، به تمامی پست های مرتبط با آن موضوع دسترسی داشته باشند. برای مثال می خواهید تعدادی از پست های کانال را در طبقه مدیریتی قرار دهید لذا برای این کار می بایست در پست هایی که در طبقه مدیریتی قرار میگیرند، تگ  #مدیریتی را در متن آن پست اضافه نمایید.

۱۱- استفاده از تجارب و شیوه های کانال های تلگرام موفق

شما میتوانید با عضو شدن در چند کانال پر جمعیت، نحوه ارائه مطالب، شیوه عملکرد و روش پست گذاشتن و تولید محتوای آن کانال را خوب ببینید سپس با دقت مورد بررسی قرار دهید و شما نیز با رعایت این اصول از این تجارب استفاده نمایید. برای این منظور، در ادامه این مقاله جند کانال تلگرام موفق و پر جمعیت را به شما معرفی کرده ایم.

۱۲- تبادل لینک کانال تلگرام

برخی از کانال ها هستند که با یکدیگر توافق میکنند که در ساعت خاصی از شبانه روز لینک کانال همدیگر را در کانالشان  قرار دهند حال ممکن است ۲ کانال با هم تبادل لینک کنند یا اینکه ۱۰ کانال اینکار را انجام دهند که این روش هم به نوعی یک روش تبلیغات به حساب می آید.

 

 

پرجمعیت ترین کانال های تلگرام  رتبه ۱ تا ۱۰ بیشترین تعداد ممبر 

کانال رسمی هانیستا  

تعداد اعضای کانال : ۴،۹۶۰،۱۴۱ عضو

گروه برنامه نویسی هانیستا از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد.
تولید اپلیکیشن های باکیفیت و جلب رضایت کاربران، مهمترین هدف گروه از ابتدا تاکنون بوده است.

 

کانال رسمی برنامه تلگرام فارسی 

تعداد اعضای کانال : ۲،۵۷۷،۷۴۶ عضو

اگر شما از برنامه تلگرام فارسی استفاده میکنید حتما عضو این کانال بمانید تا از آموزش ها و بروزرسانی های جدید مطلع شوید.

 

کانال اخبار روز ایران

تعداد اعضای کانال : ۲،۲۵۸،۳۹۴ عضو

یکی از پر طرفدار ترین کانال های خبری در تلگرام است که در حدود ۲٫۴ میلیون عضو دارد و میانگین بازدید پست های این کانال در حدود ۱۰۰ هزار بازدید است یکی از ویژگی های این کانال سرعت در انتشار اخبار مختلف است.

 

کانال خبر فوری

تعداد اعضای کانال : ۲،۲۳۶،۱۶۴ عضو

یکی دیگر از کانال های خبری معروف در تلگرام کانال خبر فوری است این کانال در حدود ۲ میلیون کاربر دارد و میانگین بازدید پست های این کانال در حدود ۱۵۰ هزار بازدید است یکی از مشخصه های این کانال بروز بودن اخبار این کانال است به طوری که این کانال سعی میکند در لحظه اخبار را مخابره کند این کانال یکی از کانال های خبری قدیمی در تلگرام است یکی دیگر از مزایای این کانال این است که اخبار مختلف با استفاده از هشتگ مرتبط با آن کانال جدا میکند تا با جستجو تنها هشتگ آن به مطلب مورد نظر خودتون برسید

 

کانال گیز میز

تعداد اعضای کانال : ۱،۷۶۹،۲۸۴ عضو

یکی از اولین کانال های که در تلگرام به سرعت به شهرت رسید کانال گیز میز بود این کانال حدود ۱٫۷ میلیون ممبر دارد که رقم بسیار قابل توجهی است این کانال کار خودش از روز های اولی که تلگرام قابلیت ایجاد کانال را در پیام رسان اش ایجاد کرد تاسیس شد.

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله به شما کمک کرده باشیم.

همچنین می توانید با عضویت در کانال آکادمی مدیریت پایدار سامانه از مطالب مفید و با ارزش بیشتری بهره مند شوید. با ما همراه باشید.

روش های افزایش ممبر کانال تلگرام و معرفی بزرگترین کانال تلگرام

تاریخ انتشار : سوم دی ماه ۱۳۹۶
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

۸ نظر