پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


سرمایه گذاری روی خرید سیم کارت بهتر است یا ماشین؟

خرید سیم کارت همراه اول

در نگاه اول ممکن است جواب این سوال ساده به نظر برسد؛ اما زمانی که نگاهی به بازار سیم کارت های همراه اول مخصوصا کدهای قدیمی تر می اندازیم، متوجه موضوع عجیبی می شویم. سیم کارت هایی که قیمتشان از گران قیمت ترین ماشین ایرانی نیز بیشتر است! سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که واقعا یک سیم کارت همراه اول چرا باید تا این اندازه قیمت بالایی داشته باشد؟

دلیل قیمت بالای سیم کارت های همراه اول

همراه اول به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات سیم کارت، جایگاه و ارزش زیادی را نزد ایرانیان کسب کرده است. این ارزش به حدی زیاد است که گاهی حتی افراد را با شماره ی سیم کارتشان می شناسند. مثلا دکتری که سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول نداشته باشد را نامعتبر می دانند! به همین علت افراد زیادی به دنبال خرید این سیم کارت ها هستند.

در واقع همه ی سیم کارت های همراه اول نیز قیمت بالایی ندارند و سیم کارت همراه اول ارزان با شماره های غیر رند و با پیش شماره های غیر ۰۹۱۲ قیمت بسیار پایینی دارند. زیرا درخواست برای خرید سیم کارت غیر رند با پیش شماره متفرقه پایین است.

خطوط ۹۱۲ نیز به دسته بندی های مختلف از جمله سیم کارت کد ۰ تا کد ۹، سیم کارت رند و غیر رند، کارکرده و صفر تقسیم می شود. هر کدام از این دسته بندی ها در ارزش سیم کارت تاثیر مستقیم دارد. به عنوان مثال سیم کارت کد ۰ به عنوان قدیمی ترین سیم کارت همراه اول، گران قیمت ترین سیم کارت در بین سایر خطوط است. سوال دیگری که هم اکنون مطرح می شود این است که آیا قیمت سیم کارت هم به اندازه ماشین بالا می رود یا خیر؟

دلیل قیمت های بالای سیم کارت همراه اول

نرخ رشد قیمت سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول در مقایسه با ماشین

اگر بخواهیم واضح بیان کنیم باید بگوییم که رشد قیمت سیم کارت ۰۹۱۲ اگر بیشتر از ماشین نباشد کمتر هم نیست. یک سیم کارت کد ۳ همراه اول که پارسال ۳۰ میلیون بود، امسال با قیمت ۱۵۰ میلیون تومن به فروش رسید. اما به عنوان مثال تیبا ۲ صفر در مرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون به فروش می رسید و در مرداد ۱۴۰۲ با قیمت ۳۲۰ میلیون به فروش می رسد. یعنی قیمت سیم کارت مدنظر نسبت به پارسال ۵ برابر شده اما قیمت تیبا ۲ نسبت به پارسال حدودا ۱٫۵ برابر شده است.

البته لازم به ذکر است که این موضوع برای تمام خطوط صدق می کند. شما باید سیم کارتی را بخرید که با ارزش باشد مگر نه رشد قیمت چندان زیادی نخواهد داشت. خرید سیم کارت نیز مانند خرید ماشین امری تخصصی می باشد و بهتر است قبل از هرگونه اقدام نسبت به خرید سیم کارت، با کارشناسی معتبر مشورت کنید تا سرتان کلاه نرود. باید مراقب باشید که هر کارشناسی نیز برای مشورت مناسب نیست و حتما باید از مشاورین شرکتی معتبر مانند مجموعه بهبودی موبایل بهره بگیرید.

اینک بازهم سوالی مطرح می شود که ریسک سرمایه گذاری روی خرید سیم کارت بیشتر است یا ماشین؟

مقایسه ریسک سرمایه گذاری خرید سیم کارت و ماشین

به علت تورم های سرسام آور کشور، به جایی رسیده ایم که تقریبا خرید هر چیزی خوب است و در مدت زمان کم دچار افزایش قیمت می شود. اما در بین دنیایی از گزینه ها باید بهترین مورد برای سرمایه گذاری انتخاب شود و قطعا سرمایه گذاری بهتر است که کمترین ریسک و بیشترین سود را داشته باشد. در سال های اخیر روی بازار ماشین مانور زیادی داده شده است و افراد زیادی برای سرمایه گذاری، صنعت خودرو را انتخاب می کنند. اما یکی از گزینه هایی که برای سرمایه گذاری نادیده گرفته شده است، خرید سیم کارت های ۰۹۱۲ همراه اول است.

یکی از مزیت های بزرگ سرمایه گذاری روی سیم کارت این است که دچار نزول نمی شود. اگر سیم کارتی را با هر قیمتی بخرید، حتی اگر قیمت دلار و سکه هم کاهش چشم گیری داشته باشد بازهم قیمت سیم کارت شما کاهش نمی یابد اما قیمت ماشین ممکن است در زمانی کاهش یابد. در واقع خرید سیم کارت کم ریسک محسوب می شود زیرا که یا باتوجه به افزایش قیمت ها، قیمت آن افزایش می یابد و یا قیمت آن ثابت می ماند و دچار کاهش قیمت نمی شود.

سیم کارت همراه اول، فرصتی برای سرمایه گذاری

معایب سرمایه گذاری روی سیم کارت در برابر خودرو

شاید تنها عیبی که بتوان برای سرمایه گذاری روی سیم کارت در نظر گرفت، فروش سخت تر آن نسبت به ماشین است. بازار ماشین بسیار گسترده است و شما در هر زمانی که بخواهید می توانید ماشین خود را در کمترین زمان ممکن بفروشید اما خریدار سیم کارت کمی سخت پیدا می شود و برای اینکه بتوانید سیم کارت خود را با قیمت خوبی بفروشید، ممکن است نیاز باشد مدتی صبر کنید.

در واقع اگر در حال انجام کاری هستید که ممکن است سریعا به پول نیازمند شوید و در کمترین زمان لازم بخواهید پول خود را نقد کنید، بازار ماشین بهتر است. اما اگر به فکر سرمایه گذاری بلند مدت بوده و میخواهید بخشی از پول خود را کنار بگذارید، خرید سیم کارت بهتر می باشد.

با چه قدر می توان سیم کارت همراه اول خرید؟

شما با هر قیمتی می توانید به خرید سیم کارت همراه اول بپردازید و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید. اما اگر به چشم سرمایه گذاری به سیم کارت خود نگاه می کنید، بهتر است به سمت سیم کارت های ۰۹۱۲ همراه اول با کد های ۱ یا ۲ یا ۳ بروید. این سیم کارت ها ارزشی بالایی داشته و با گذشت زمان نیز به ارزش آنها اضافه خواهد شد و در نتیجه قیمتشان نیز بالاتر خواهد رفت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

۱ نظر