پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


کارآفرینان قدرتمند با پرسیدن سوال “چرا” آغاز می‌کنند

سایمون

می توان گفت دو نکته را در هر کسب و کار و یا استارت آپ و هر کار و فعالیتی باید مد نظر داشت، ۱-  فکر و ایده ۲- چگونگی پیاده‌سازی آن فکر و ایده. یعنی اگر هر فردی یا کارآفرینی هر دو مورد را به خوبی درک کند و به آن عمل نماید مسلما در کار خود موفق خواهد شد.

بیایید در ابتدا در مورد بازاریابی صحبت کنیم، بازاریابی بخش مهمی یا بهتر بگوییم مهمترین بخش از ایجاد یک کسب و کار یا استارت آپ می باشد که پایدار بلاگ در این مقاله به صورت تخصصی به آن می‌پردازد. یعنی اینکه محصولمان را چگونه به مشتری هایمان معرفی کنیم و مشتری را توجیه کنیم که این محصول به چه صورت کار شما یا فعالیت مورد نظرتان و به طور کلی زندگی شما را بهتر خواهد نمود و اینجا همان نقطه ایست که اکثر شرکت ها و کسب و کارها مسیر اشتباه را پیش میگیرند و بدون اینکه متوجه شوند به بیراهه پا میگذارند.

آنها تمرکز خود را بر روی نکته دومی که در بالا اشاره شد یعنی محصول نهایی و نحوه پیاده‌سازی آن می‌گذارند و خیلی راجع به فکر و ایده پشت محصول خود به مشتری حرف نمی‌زنند. چرا؟ چون تصور می‌کنند مشتری تنها می‌خواهد در مورد محصول یا خدمات و مزایای آن بداند و جواب دادن به سوال‌ اصلی “چرا؟” در درجه دوم اهمیّت است.

سایمون سینک
سایمون سینک

با پاسخِ سوال “چرا” شروع کنید!

سخنرانی سایمون سینِک در تد تاک، پیرامون پرسیدن سوال “چرا” می‌چرخد. سایمون یک مشاور انگلیسی در زمینه بازاریابی است و تا امروز سه کتاب بازاریابی به چاپ رسانده و از موفقترین آن کتاب ها، کتابی است با عنوان “با سوال چرا شروع کنید: چطور رهبران بزرگ برای انجام کاری انگیزه ایجاد می‌کنند.

حرف سایمون خیلی ساده است: او میگوید:

مردم بابت چیزی که می‌فروشید نیست که به شما پول می‌دهند. بلکه به خاطر دلیلی است که آن را می‌فروشید. این اصل طلایی برای موفقیت یک کسب و کار است. اما چرا؟

سایمون سینک سه سوال کلی را معرفی می‌کند که همواره در هر زمان باید پاسخ آنها مشخص شود: ۱- چیستی، ۲- چگونگی و ۳- چرایی. مشاهدات سایمون نشان داده است که اکثر کسب و کارهای موفق، همیشه از مساله بنیادی یعنی “چرایی” شروع می‌کنند، با چگونگی ادامه می‌دهند و در نهایت به چیستی می‌رسند. البته این موضوع فقط بر پایه مشاهدات او نیست و با بررسی ذهن انسان و واکنش آن نسبت به هر یک از این سه نیز اثبات شده است.



جشنواره پایدار سامانه آغاز شد اینجا از طراحی سایت کسب درآمد میلیونی کنید.

جهت کسب درآمد برای کسانی که علاقه مند به کارآفرینی می باشند و راهی برای کسانی که کسب و کاری دارند و میخواهند فروششان را بالا ببرند یا کسب و کارشان را توسعه بدهند بر روی این لینک کلیک نمایید



در اینجا یک ویدئو از صحبت های خود سایمون تک برای شما عزیزان در نظر گرفتیم که شما را دعوت به دیدن این ویدئو میکنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از مشاهده این ویدئو، به سراغ مقاله تعریف استراتژی از زبان ۸ صاحب نظر سرشناس بروید تا با واژه استراتژی بیشتر آشنا شوید و از تجربیات صاحب نظرانی همچون جک ولش مدیر افسانه‌ای جنرال الکتریک و … بهره مند شوید.

از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید از شما سپاسگزاریم. لطفا با ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود، ما را در ارائه بهتر مطالب پایدار بلاگ یاری فرمایید.

کارآفرینان قدرتمند با پرسیدن سوال “چرا” آغاز می‌کنند
تایخ انتشار : بیست و یکم بهمن ماه۹۶
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

اضافه کردن نظر