پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


معیارهای طراحی سایت حرفه ای چیست

what-is-website-Title

روزانه میلیون ها کاربر اینترنت، از هزاران وب سایت با اهداف و موضوع های مختلف بازدید می کنند. اما تنها وب سایت های مناسب با طراحی و محتوای خوب هستند که در ذهن کاربران نقش می بندند. این جاست که طراحی سایت، نقش خود را نشان می دهد.

در بازاریابی اینترنتی، سایت شما سرزمین شماست و شما فرمانروای مطلق آن سرزمین هستید پس آزادید امکاناتی اضافه یا کم کنید، اما در شبکه‌های اجتماعی باید به ساز تغییرات و ابدیت‌ها و امکانات آن شبکه برقصید و مطالب شما از بین خواهند رفت.
بازاریابی اینترنتی بر مبنای یک محتوای قوی می‌تواند رمز موفقیت شما در کسب‌وکارتان باشد، در فضای مجازی محتوا ارزش بالایی دارند نباید آن‌ها را با عدم استفاده از سایت از بین ببرد.

این روزها بسیاری از افراد مشهور، مدرسان و مشاوران، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها … با داشتن یک کانال تلگرام یا اینستاگرام با مخاطبان خود در ارتباط هستند و به‌اشتباه فکر می‌کنند دیگر نیازی به سایت ندارند و حتی فکر می‌کنند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی شده‌اند، ولی چرا هیچ‌چیز جای سایت را نمی‌گیرد؟
واقعیت این است که سایت شما، ساحل امن شماست. درحالی‌که تلگرام و اینستاگرام و … جزیره‌های جذابی هستند که امروز هستند ولی شاید فردا زیرآب بروند؛ بنابراین منطقی است که تمام ابزارهایی را که در شبکه‌های اجتماعی دارید، در خدمت سایت خود قرار دهید، نه در مقابل آن و در رقابت با آن.
پس این شانس برای همه وجود دارد که در فضای وب خودی نشان دهند و حضور تأثیر گذاری داشته باشند. اما باید از این شانس به بهرتین شکل استفاده کرد. زیرا اگر افراد حرفه ای، مشاور شما در این راه پر پیچ و خم با خیل عظیم رقیبان قدرتمند نباشند، شما شانس خود را از دست خواهید داد و حتی کسب و کار خود را با بحران و یا شکست مواجه خواهید کرد.

پس باید ببینیم برای طراحی وب سایت خود باید چه اقدامی انجام داد. چند سوال مطرح می کنیم.

آیا معیار های یک سایت با طراحی مناسب را می شناسید؟

از نظر شما چه سایتی طراحی مناسبی دارد؟

طراحی سایت خود را به چه شرکتی بسپاریم؟

در زیر مؤلفه های طراحی سایت مناسب را شرح خواهیم داد.

۱)طراحی بصری مناسب در طراحی سایت

طراحی بصری سایت یکی از مشخصه های یک وب سایت خوب است. لوگو، فونت ها، فضای خالی، تم و لایه ها و رنگ ها همگی جزو طراحی بصری سایت به حساب می آیند. استفاده از تم هایی که با عنوان وب سایت شما مرتبط باشد به محتوای سایت شما کمک می کند که بهتر به نظر بیاید. در طراحی سایت مهم است که از فضا های سفید استفاده کنید و رنگ های مناسبی را به کار ببرید.

۲)محتوای وب سایت

در مباحث طراحی سایت، محتوا همیشه یکی از پایه های اساسی و مهم است. یکی از کلیدی ترین معیارهای یک وب سایت خوب، تأمین محتوای مناسب و مرتبط است. در واقع محتوای شما باید همان چیزی باشد که خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت شما آن را می خواهند. پس:

محتوا باید پاسخ به این سوال کاربران باشد:

“چه چیزی داخل این محتوا هست که به درد من بخورد؟”

همچنین عکس و تصاویر موجود در وب سایت شما تاثیر زیادی بر سئو و کیفیت سایت شما دارد.

نکاتی در روش تولید محتوا و مقاله نوشتن برای سایت شما وجود دارد که باید رعایت شود.

۳)مسیریابی در طراحی وب سایت

مسیریابی یک سایت در واقع همان GPS سایت است. نوار مسیریابی که معمولاً در خط افقی بالای وب سایت و کمتر در خط عمودی حاشیه قرار می گیرد، به کاربران شما کمک می کند تا به راحتی اطلاعاتی که مایلند را پیدا کنند، به صفحه ای که می خواهند بروند و یا یک کار خاصی را انجام دهند.

در طراحی سایت این مسیریابی باید ساده و منظم باشد. به عنوان مثال می توانید موضوع های مرتبط با یک عنوان خاص را به صورت زیر مجموعه آن عنوان قرار دهید تا منظم تر شود.

۴)فراخوانی برای اقدام در طراحی سایت

از دیگر مباحث بسیار مهم در طراحی سایت، فراخوانی برای اقدام است. فراخوانی برای اقدام مجموعه ای از کلمات است که بازدیدکنندگان وب سایت شما را به انجام یک عمل مستقیم در سایت ترغیب می کند. هیچ فرمول و قانون سحر آمیزی برای فرایند فراخوانی برای اقدام وجود ندارد. راه حل کلیدی آن است که باید شما به صورت مداوم امتحان کنید که چه عناصری بر روی مخاطبان شما بهترین تأثیر را دارد. محل قرار گیری، اندازه و رنگ را امتحان کنید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

۵)اعتبار سایت

یک وب سایت خوب باید به صورت تدریجی به بازدیدکنندکان خود حس اعتماد را القاء کند. برای اینکه به کاربران خود این پیغام را برسانید که شما یک منبع مطمئن و قابل اطمینان هستید می توانید در طراحی سایت خود، از لینک های تأیید شده و اطلاعات تماسی مشخص و معتبر استفاده کنید.

۶)عملکرد مناسب سایت در موبایل یا همان ریسپانسیو بودن سایت

تعداد بسیار زیادی از کاربران با استفاده از موبایل ها و دستگاه های هوشمندی که قابلیت مرور اینترنت را دارند، سایت ها را بازدید می کنند. امروزه به نظر می رسد که هر دستگاهی با یک میکروچیپ و یک صفحه نمایش قادر است تا از اینترنت استفاده کند. پس:

طراحی سایت خود را طوری انجام دهید که از طریق دستگاه های موبایل قابل رویت و استفاده باشد. و این ویژگی در الگوریتم جدید گوگل برای سئو یا همان بهینه سازی سایت نیز در نظر گرفته شده است که به آن ریسپانسیو می گویند پس وب سایت شما باید ریسپانسیو باشد.

۷)سئوی سایت

معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو (مثل گوگل، یاهو، بینگ و …)  جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ مانند جستجو در گوگل، بیشترین امتیاز را داشته باشید. در یک کلام نتیجه سئو دیده شدن سایت در صفحه اول گوگل می باشد

برای اطلاع از ویژگی های یک سایت ریسپانسیو و طراحی سایت ریسپانسیو این مطلب را بخوانید.

برای طراحی وب سایت دستنویس و اختصاصی با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

اضافه کردن نظر