پایدار نیوز | اخبار کسب و کار


سئو چیست

seo

مفهوم سئو بهینه سازی سایت

اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر معروف شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند.

اما SEO چیست؟

معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو (مثل گوگل، یاهو، بینگ و …)  جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ مانند جستجو در گوگل، بیشترین امتیاز را داشته باشید.

به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر کاربرانی که در حال جستجوی یک مطلب خاصی می باشند تنها به نتایج صفحه اول اکتفا می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

علم بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO) درباره روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.

موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا کرده و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو (مانند گوگل) امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها (مانند یاهو) این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.

یکی از مواردی که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، جلب اعتماد موتور جستجو به سایت شما می باشد.

برای مثال شرکت گوگل یک سری استاندارد هایی برای موتور جستجوی گوگل تدوین نموده که اگر وب سایت شما هر اندازه نزدیکتر به استاندارد های معرفی شده از طرف گوگل باشد، اعتماد گوگل نسبت به وب سایت شما و در پی آن امتیاز وب سایت شما نسبت به رقبا افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که این استاندارد ها همه ساله در بازه های مشخصی از سال آپدیت یا بروز رسانی شده و توسط گوگل منتشر می شود که وب سایت شما نیز می بایست دائماً با این استانداردها تطبیق داده شده و مواردی که تغییر نموده ویا اضافه شده است در سایت شما لحاظ گردد. البته ابزارهایی وجود دارد که این اختلافات را به شما گزارش داده و شما را در صدد مواردی که شامل تغییر شده است راهنمایی می کند.

چرا SEO مهم است؟!

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند: برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند. ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد. ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود. ۵.۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

سئو سفید و سئو سیاه چیست-کلاه سفید و کلاه سیاه

سئو چیست؟
تاریخ انتشار : بیستم آبان ۱۳۹۶
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

پایدار نیوز

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی سایت و سئو، سامانه های تحت وب، توسعه و تولید نرم افزار، پورتال و اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری

۱۱ نظر

  • مقاله ی آموزنده ای بود اما جا دارد مقالات تخصصی تری در زمینه ی سئو و آموزش های این زمینه ارائه شود تا مخاطب از تکراری بودن موضوعات خسته نشوند،الان در همه ی سایت ها در مورد بدیهات مقالاتی نوشته می شود اما سایت های پیشتاز در موارد تخصصی مقالاتی می نویسند و آن ها هستند که جریان ساز هستند.
    موفق تر باشید

    • باعرض سلام
      با تشکر از مطالعه این مقاله و همچنین نظر بسیار صحیح جنابعالی
      قطعا همینطوره، لذا این موضوع لحاظ خواهد شد و از هفته آینده مقالات تخصصی در زمینه سئو ارائه می شود

    • با سلام
      فید یا خوراک در واقع نسخه ای متنی و قابل فهم از لیست یا محتوای اخبار و مقالات یک سایت برای خبر خوان ها هست که بدون مراجعه به سایت میتونن مطالب سایت را پیگیری کنند.
      ارتباطش با سئو هم میتونه هم بازدید بیشتری برای سایت درست کنه از بابت اینکه مقاله های جدید شما توسط اشخاص یا سایت های دیگه به نمایش گذاشته میشن و هم اینکه هر فید برای موتور های جستجو گر مثل گوگل میتونه مشابه یک نقشه سایت یا سایت مپ عمل کنه و به خزنده ها کمک کنه که به صفحات بیشتری از وب سایت شما دسترسی داشته باشن
      احتمالا در لیست مقالات مرتبط با این مقاله در مورد فید نوشته شده که گوگل شما را به این صفحه هدایت کرده
      ممنون از اینکه مقاله را مطالعه فرمودید